art-page.eu
this site the web

Novo

Bosna i Bošnjaci, Bosanski Krstjani ili Babuni, Etničko Porijeklo Bošnjaka, Odnos Bošnjaka Prema Osmanskom Carstvu i Državi, Uzimanje Bošnjaka u Adžami-oglane, Afirmacija Bošnjaka u Političkom životu Osmanskog carstva, Naseljavanje Bošnjaka u Podunavlje - Undžurovinu...

Posjetioci

Statistika

Preporucite nas

Zeleni čaj

 
 

Za šta se upotrebljava zeleni čaj?

U Kini je u upotrebi više od 5000 godina, a poznata je i stara kineska poslovica da je “bolje 3 dana bez hrane, nego 1 bez čaja”. Zeleni čaj možete da konzumirate sa limunom ili da ga mešate sa drugim aromatičnim biljem radi neutralizacije gorkog ukusa. Ovaj čaj pokazuje antikancerogeno dejstvo, sprečava razvoj ateroskleroze (začepljenja krvnih sudova) i srčanih oboljenja, ubrzava metabolizam i sagorevanje masti. Takođe, snižava nivo holesterola, pa se primenjuje i kod povećnog nivoa holesterola u krvi. Zeleni čaj sadrži fluoride, koji sprečavaju razvoj karijesa. Bogat je antioksidansima, koji sprečavaju razvoj oštećenja ćelija u organizmu. Koristi se kod infekcija, prehlada smanjujući oštećenja ćelija pod dejstvom virusa.

Upotrebom zelenog čaja sprečava se razvoj malignih ćelija, a redovno konzumiranje je povezano sa smanjenom incidencom razvoja: raka jajnika, kolona, jednjaka, mokraćne bešike, pluća, pankreasa, prostate, kože.

Stope razvoja kancerogenih oboljenja su manje u Japanu i drugim zemljama dalekog istoka gde ljudi redovno konzumiraju zeleni čaj. Tačan mehanizam dejstva nije poznat, ali istraživači veruju da zeleni čaj doprinosi uništavanju kancerogenih ćelija i sprečava njihov razvoj.

Preparati zelenog čaja se primenjuju lokalno za tretman virusnih infekcija (groznica - herpes virus, polne bradavice).

Ako imate problema sa zadahom iz usta, ranicama u usnoj duplji ili čestim infekcijama grla razmislite o tome da uvedete konzumiranje zelenog čaja ili ispiranje grla istim. Takođe, možete očistiti ranice u ustima vaticom natopljenom čajem.

Koristi se i za povećanje krvnog pritiska

 

Kako deluje zeleni čaj?

Osnovno dejstvo zelenog čaja, kao i svih drugih napitaka koji sadrže kofein, jeste povećanje budnosti i saznajnih kapaciteta. Većina energetskih pića upravo sadrži kombinacije kofeina i šećera, tj. stimulator i gorivo koji omogućavaju povećanu budnost. Antioksidansi u zelenom čaju su nekoliko desetina puta efikasniji od vitamina C i E, koji važe za dobre antioksidanse. Antioksidansi se bore protiv slobodnih radikala i time pomažu u borbi protiv starenja. Oni takođe sprečavaju nastanak i širenje malignih ćelija (ćelija raka). Stope razvoja kancerogenih oboljenja su manje u Japanu i drugim zemljama dalekog istoka gde ljudi redovno konzumiraju zeleni čaj. Tačan mehanizam dejstva nije poznat, ali istraživači veruju da zeleni čaj doprinosi uništavanju kancerogenih ćelija i sprečava njihov razvoj. Studije pokazuju da ekstrakt zelenog čaja stimuliše metabolizam i pomaže pri sagorevanju masti. Neke studije ukazuju na delotvornost kombinacije zelenog čaja i kofeina u smanjenju i održavanju telesne mase, kod predgojaznih i umereno gojaznih osoba. Zeleni čaj dezinfikuje usnu duplju i sprečava razvoj infekcija. Zahvaljujući prisustvu teofilina, zeleni čaj opušta bronhije, pa je svoju primenu našao i kod astme, bronhitisa. Prema nekim istraživanjima, upotreba kafe, čaja i drugih kafeiniziranih napitaka smanjuje rizik od razvoja Parkinsonove bolesti.

 

Šta kažu naučna istraživanja?

Istraživanja su pokazala da konzumiranje zelenog čaja sprečava širenje raka dojke kod žena u predmenopauzi. Žene kojima je dijagnostikovan rak dojke u ranim stadijumima bolesti i koje su pile bar 5 šolja zelenog čaja dnevno pre nego što im je postavljena dijagnoza, imale su manje šanse da se bolest ponovo javi po završetku terapije. Ipak, žene koje su bile u kasnim stadijumima raka dojke imale su male ili nikakve koristi od konzumiranja zelenog čaja. Jedno veliko istraživanje u Japanu je pokazalo da konzumiranje zelenog čaja nije uticalo na smanjenje rizika za razvoj raka dojke. Istraživanja su pokazala da zeleni čaj snižava ukupan holesterol i podiže HDL („dobar“, zaštitni) holesterol. Potvrđeno je da ljudi koji konzumiraju zeleni čaj imaju manji ukupan holesterol od onih koji nisu pili šoljicu zelenog čaja svaki dan. Polifenoli, komponente zelenog čaja, imaju sposobnost da smanjuju apsorpciju holesterola u crevima i da stimulišu njegovo izlučivanje iz organizma. Zeleni čaj se tradicionalno koristi za regulaciju nivoa šećera u krvi. Japanski naučnici su dokazali da ekstrakt zelenog čaja pomaže u zaustavljanju virusa HIV-a.

 

Kako se uzima zeleni čaj?

Zeleni čaj se obično uzima u dozama od 300-400mg polifenola (aktivne supstance u zelenom čaju) dnevno. Jedna šolja čaja sadrži 50-100mg polifenola.

 

U kojim slučajevima se ne sme koristiti zeleni čaj?

Teoretski, zeleni čaj može smanjiti usvajanje gvožđa, pa se ne preporučuje upotreba kod anemije. U slučaju povećanog unosa coca-cole, guarane, kafe, matee, efedre i energetskih pića (koja uglavnom sadrže ove stimulatore) postoji mogućnost preteranog stimulisanja organizma pri čemu nastaju: ubrzan rad srca, povećanje krvnog pritiska, pojačano izlučivanje tečnosti, nesanica, gubitak apetita. Zeleni čaj se ne preporučuje u slučaju alergije na kofein, kod nesanice, epilepsije.

 

Koja neželjena dejstva mogu da se jave pri primeni zelenog čaja?

Neželjena dejstva uključuju: žgaravicu, iritaciju želuca i smanjenje apetita. U slučaju unosa većih količina zelenog čaja, mogu se javiti usled prisustva kofeina: nesanica, ubrzan rad srca, povećan krvni pritisak, pojačano izlučivanje tečnosti.

 

Sa kojim lekovima istovremeno ne treba primenjivati zeleni čaj?

Pri primeni efedrina ne treba unositi zeleni čaj, zbog mogućeg pojačanja stimulativnog dejstva na organizam. Istovremena upotreba sa oralnim kontraceptivima ili hinolonima može smanjiti izlučivanje kofeina za 40-65%, pri čemu se mogu razviti neželjena dejstva povećanog prisustva kofeina. 

Napomena

Hronično trovanje čajem nastaje kao posledica preteranog konzumiranja istog (više od 8-10 šoljica dnevno duži period vremena), a dovodi do: nesanice, opstipacije (zatvora i lenjosti creva), otežanog varenja, gubitka apetita i sistematskog slabljenja organizma.

 

Izvor: prirodnilek . com

Aspirin znatno pomaže u borbi protiv raka

debelog crijeva i prostate

 
Po njihovoj ocjeni, svakodnevno uzimanje aspirina kroz 5 do 10 godina smanjuje smrtnost, bez obzira na vrstu raka (pa i smrtnost zbog fatalne hemoragije), za oko 10 posto u promatranom razdoblju. Svakodnevno uzimanje male količine aspirina znatno smanjuje smrtnost od nekih vrsta raka, kao što su rak debelog crijeva i prostate, zaključak je studije koja je u utorak objavljena u britanskom medicinskom časopisu The Lancetu.
 

U ovoj novoj studiji profesor Peter Rothwell sa sveučilišta Oxforda u Velikoj Britaniji i njegovi kolege proučavali su smrtnost od svih oblika raka tijekom i nakon ispitivanja, uspoređujući pacijente koji su svakodnevno uzimali aspirin i one koji to nisu činili. Autori su proveli osam ispitivanja koja obuhvaćaju 25.570 pacijenata.

Po njihovoj ocjeni, svakodnevno uzimanje aspirina kroz 5 do 10 godina smanjuje smrtnost, bez obzira na vrstu raka (pa i smrtnost zbog fatalne hemoragije), za oko 10 posto u promatranom razdoblju.

Stručnjaci su zaključili da je kroz dvadesetak godina smanjenje rizika smrtnosti od te bolesti oko 10 posto kod raka prostate, 30 posto kod raka pluća, 40 posto kod raka debelog crijeva i 60 posto kod raka jednjaka. Kod potonjeg, kao i kod raka pluća, blagotvorno djelovanje je ograničeno na skupinu tumora, nacional.hr.

Istraživanje: Zdrave životne navike smanjuju

rizik od moždanog udara

Zdrav životni stil može dovesti do 80-postotnog smanjenja rizika za prvi moždani udar, objavili su mediji. Američki znanstvenici s Duke University dodaju kako se u toj zemlji godišnje bilježi 795 000 moždanih udara, u 77 posto slučajeva kod osoba kojima je to prvi moždani udar. Glavni faktori rizika su dob i pretilost, a zbog napretka u prevenciji je došlo do 30-postotnog smanjenja stope smrtnosti nakon moždanog udara.

 Uz održavanje zdrave tjelesne mase, najizraženiji učinak glede smanjenja rizika za moždani udar su imali izbjegavanje pušenja, pridržavanje prehrane s visokim udjelom voća i povrća, održavanje niske koncentracije tzv. lošeg kolesterola (LDL) te kontrola krvnog tlaka.
Redovite šetnje mogu usporiti slabljenje
mentalnih sposobnosti

Kod osoba koje prehodaju oko 8 kilometara tjedno se bilježi usporavanje pada mentalnih sposobnosti povezanih s Alzheimerovom bolešću, objavili su američki znanstvenici.

Istraživači s University of Pittsburgh dodaju kako je ovakva ili slična tjelesna aktivnost imala pozitivan utjecaj na kognitivne sposobnosti i kod osoba kojima nije bio potvrđen ovaj oblik demencije.

Podaci prikupljeni tijekom 10 godina od 426 ispitanika u dobi od 78 do 81 godine pokazuju i kako je tjelesna aktivnost imala najjači pozitivan učinak na dijelove mozga koji su povezani s učenjem i pamćenjem. Istraživači napominju kako tjelesna aktivnost smanjuje izglede za pretilost, dijabetes i povišeni krvni tlak, redom faktore rizika za Alzheimerovu bolest.

Galerija

Prijatelji